احیاء آئین های بومی- محلی به گردشگری گیلان و اشتغال استان جان دوباره می دهد

نشستی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در راستای احیاء آئین های روستایی و بازی های بومی و محلی استان با هدف ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان ،نشستی با حضور حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای استان ، نواییان از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و پورحسن کارشناس فرهنگی صداو سیما در راستای احیاء آئین های روستایی و بازی های بومی و محلی گیلان با هدف احیاء و معرفی آداب و سنن محلی ، ایجاد شغل و درآمد در حوزه گردشگری برگزارگردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان  با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره های فرهنگی  و معرفی آئین های بومی و محلی می تواند باعث تولید نشاط اجتماعی و ایجاد درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای محلی شود افزود ، با برنامه ریزی اصولی می توان در طول سال با برگزاری مراسم ، جشنواره ها به جذب گردشگردر استان کمک کرد.

محمدحسینی ابراز داشت ، از آنجائیکه سال ۲۰۲۰ سال گردشگری روستایی و توسعه پایدار نامیده شده است و با توجه به اینکه گردشگران زیادی سالانه از جاذبه های استان به خصوص در روستاها دیدن می کنند، می توان با شناسایی و احیاء آئین و سنن محلی قدیم  تاثیر عمیقی در اعتلای فرهنگ،رونق ، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال منطقه داشته باشیم.

وی درباره تمرکز مجموعه فعالیت‌ها در حوزه گردشگری روستایی افزود: تمرکز در گردشگری روستایی بر این است که یک چارچوب مدون و راهبردی برای توسعه گردشگری روستایی ایجاد شود که این امر به احیاء آئین های بومی- محلی و گردشگری گیلان جان دوباره می شود.

در ادامه پور حسن  ضمن قدردانی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان جهت ورود به مسئله گردشگری برای ایجاد اشتغال یکی از راههای کمک به صنعت گردشگری را می توان ارائه خدمات ارزان به مسافر ، شناسایی و معرفی آئین های بومی محلی از طریق انجام پزوهش  عنوان نمود.

وی همچنین اظهارداشت، اگر شغلی در استان ایجاد شود بایستی ابتدا ظرفیت های موجود شناسایی شده و روی آن سرمایه گذاری شود که خوشبختانه  در گیلان پتانسیل لازم جهت سرمایه گذاری و جذب گردشگر وجود دارد که این امر لازمه برنامه ریزی می باشد.

نواییان مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان داشت ، تلاش های زیادی ها برای معرفی آئین ها و سنن قدیم گیلان صورت گرفته است و دو اداره فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی، صنایع دستی با  مشارکت یکدیگر نسبت به ایجاد یک چارچوب همکاری در زمینه بومگردی و گردشگری استان  برای ایجاد اشتغال دراستان همکاری لازم را می نمایند.

 

احیاء آئین های بومی- محلی به گردشگری گیلان  و اشتغال استان جان دوباره می دهد

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن ساعت ۱۴:۲۰
  • تعداد بازدید: 1192